// Miss Simple

Ouch! Sakitnya hati bila ..... ♥
Thursday, February 16, 2012 | 1:01 AM | 0 Budak Hot


Sakit hati? Kecewa? Sedih? Malu? Pelbagai perasaan bercampur - baur tatkala menyedari bahawa cinta kita hanyalha bertepuk sebelah tangan.Alarh, Team Syok Sendiri gitu.Saya salah satu Team Syok Sendiri.Ada sesiapa nak join group omey saya nie.Hurry up!Tiada bayaran yang dikenakan pun kalau you all masuk team i.AHAHAHA K GURAU K. Alahai,janganlha sedih sangat.Sebab hal itu biasa terjadi kepada sesiapa sahaja include ME.Jyeahhh.Tapi gua watlek aje bila cinta ditolak.Takde lha sampai nak buat kerja bodoh kan sebab cinta kita ditolak.Hello! Perjalanan hidup harus diteruskan* pegang banner* Kita kena bangun dan teruskan hidup.Ye lha, buat apa nak bersedih aje sedangkan crush/orang yang kita sayang sedang bahagia dengan orang yang dia sayang.Daripada kita tengok crush kita happy, then kita jugak yang sakit hati it's better good kita teruskan hidup kita.Eh, cam tak kewl je ayat aku nie.AHAHAHA. Whatever lha bro.K jom tengok apa yang boleh membebaskan diri kita dari belenggu duka yang berpanjangan itu.Ada tips sedikit yang boleh kita ikuti.K tips yang saya bagi nie ada sesetengah saya ambil dari majalah.K tak ingat dah majalah apa.AHAHAH k jum kita terjah.

Firstly,

♕ Yakin akan berjumpa yang terbaik
- Sesiapa sahaja berhak mendapatkan layanan cinta yang terbaik.So, you'all mesti yakin pada diri sendiri dan mampu menanamkan rasa percaya dalam diri untuk melangkah hari - hari mendatang dengan lebih baik.

♕ Jangan pernah salahkan diri sendiri
- Ramai perempuan diantara kita mempersoalkan mengapa cinta kita ditolak.Yes, include me.Kekadang saya terfikir kenapa saya ditolak?Saya tak cukup sempurna ke di mata awak.Then, saya mula menyalahkan diri saya sendiri.Tapi bila difikirkan balik, kalau kita cuba mengawal perasaan kita atau dengan erti yang lebih spesifik "tak syok sendiri", maka kekecewaan ini tidak akan pernah terjadi ;)

♕ Jangan terlalu mengharap
- You'all boleh kalau nak sukakan someone.Tapi jangan mengharap apa - apa sangatlha dekat orang yang kita suka.Sebab one day kita akan rasa kecewa sangatttt kalau dia tak pilih kita sebagai peneman hidup dia kan.Just suka - suka aje.Jangan mengharap sangat.Tapi dengan izin Allah, InsyaAllah Kalau "Si Dia" jodoh awak, one day dia akan datang dekat awak. ;)

♕ Cari Orang yang lebih fahami diri kita
- Kalau you'all tengah rasa kecewa, carilah kengkawan rapat yang baik untuk menjadi pendengar setia masalah yang you'all hadapi.Berceritalha dengan mereka yang lebih mengerti kesedihan you'all.Tapi kalau ada kawan macam takde kawan it's better good cari lha kawan yang lebih dipercayai ;)

♕ Cari hobi baru
- Kalau You'all tidak mempunyai hobi cari lha hobi.Example, berjogging ke, belajar ke, bertwitter ke.Ini berkesan.Dengan cara sebegini, kesedihan yang you'all alami makin lama makin berkurangan.InsyaAllah ;)

♕ Buka buku baru
- Hah, bukan lagu "Cinta Muka Buku" tu.I mean buka buku baru tutup buku lama.Bakar buku lama then abu dia buang dekat mana - mana yang you'all suka.K gurau je.Buku yang saya maksudkan ialah lembaran atau episod baru dalam kehidupan.

♕ Jangan terburu - buru
- Kalau dah ada orang baru, jangan lha terburu - buru sangat.Calm down, babe Calm down ;)Kalau betul you'all dikecewakan oleh cinta, biarlha hati you'all pulih dulu baru boleh menerima kehadiran orang baru *kelp mata* ;)

♕ Jangan terlalu obsesi
- K jangan jadi perigi cari timba okay.Kia kan gegurl.Gegurl yang omey - omey kan, kenalha jaga adab ketimuran sebagai perempuan you'alls.Kalau "Si Dia" katakan tidak pada cinta you'all maka tiadalha jawapannya.K tak usah menagih cinta yang tak akan ada.Nanti dilabel terhegeh - hegeh.Nak ke nyah dilabel seperti itu? Kalau gua sih, gua ngak mahu dong. Adehh, malu sihh aku. AHAHAHAH ;P

Okeyh,tak banyak sangat kan tips api boleh haa buat rujukan.AHAHAHHA nak tulis panjang - panjang, saya engah takde mood.Nie pun pura - pura ada mood.Eh, boleh pulak cam tuh.K Nak cakap sikit nie.Boleh tak? Tak boleh? Nak jugak, nak juga.*hentak - hentak kaki*.Guy's, kita masih muda lagi.Dan saya pun masih muda lagi.SPM pun tak lepas lagi kan.Banyak perkara yang perlu dipelajari dan diambil iktibar.Bangkit daripada kekecewaan dan kelukaan itu.Badai pasti berlalu.Gapai dahulu apa yang perlu, sebab di penghujungnya, pasti positif akan menyebelahi diri kita ;)



Izinkan saya membawa diri saya pergi jauh dari semua orang v,v


Hidup dan Mati ku kerana Allah SWT ♥




Older Post . Newer Post



Gratisan Musik